YourDomain.Com © 2006 

Coaching – kompetenceudvikling
 
Coaching kan være godt for den enkelte person i forhold til at blive klogere på sig selv og egne ønsker omkring udvikling og forandring.
 
En gruppe af mennesker kan dog også blive klogere på sig selv som del af et hold og på hinanden som individer gennem coaching – eller kompetenceudvikling.
Kompetencer handler om at bruge sine kvalifikationer, dvs. viden og færdigheder, i praksis i hverdagen. Det handler om, hvordan man arbejder sammen.
 
En måde at blive klogere på, kan være gennem brug af ”den gode historie”. Sammen med medarbejderne, tager man udgangspunkt i en konkret succes oplevelse på arbejdet:
  • Hvad gik godt i den konkrete situation? 
  • Hvilke faktorer var medvirkende til, det gik godt? 
  • Hvad var hver medarbejders andel i, at det gik godt? 
  • Hvad er det, der fungerer? 
  • Hvordan kan det, der fungerer, overføres til andre situationer?
Ved at sætte ord på arbejdsgange, der benyttes i organisationen, bliver hver medarbejder mere bevidst om sin egen og andres rolle. Ved at gøre det konkrete samarbejde bevidst for medarbejderne, bliver det også tydeligt, at hver bidrager med noget vigtigt til arbejdsprocessen. Og én ting er selve arbejdsprocessen; noget helt andet er den måde, medarbejderne møder hinanden på. Det gør en stor forskel for medarbejdernes trivsel – men også for arbejdets kvalitet – at man taler pænt til hinanden og behandler hinanden respektfuldt.

    

    

Coaching og udvikling »

Stress »

Angst »

Familie »

Parforhold »

Skilsmisse »

Unge »

Selvværd »

Krise og sorg »

Workshops »

Tinas blog »

Terapiform »

Links »

 
Cand. psych. Tina la Cour
 
Grønnegade 30-32, 2. sal - 5000 Odense C
Tlf. 26252425 - Mail: tina@lacour.dk